Tangos (συλλογή)

[Δείγμα συλλογής στίχων πάνω σε κλασσικά και σύγχρονα tangos.
Στίχοι: TooMoon]


Ένα χωριό

(Tango - Πρωτότυπος τίτλος: Farol - Μουσική: Virgilio Exposito - Στίχοι: Homero Exposito - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.tangoandchaos.org/chapt_4music/5farol.htm)

Ένα χωριό με σπίτια
Με δυο δρόμους
Κι ένα δέντρο με σπουργίτια

Μια γειτονιά αλήθεια
Με παράθυρα ανοιγμένα
Από συνήθεια

Ψάχνω να βρω ένα χωριό
Δυο όνειρα δρόμο
Μακριά από δω
Ένα χωριό με χέρια
Με απρόσμενα φιλιά
Κάτω από τ’ αστέρια

Θα βρω
Στο μυστικό σου το λαιμό
Θα βρω
Να δώσω χρώμα στο λευκό
Θα χτίσω
Έναν ήλιο μες στο τζάκι
Και στο ορφανό παγκάκι
Θα χαράξω σ’ αγαπώ
Κι ίσως
Όπου βρούμε άσπρους τοίχους
Τους γεμίσουμε με στίχους
Και με κόκκινο κραγιόν

Ένα χωριό σαν κείνα
Που στο νότο
Τα ταΐζουνε με πείνα

Μια γειτονιά που όμως
Τα παιδιά μας θα ’φερνε
Κοντά ο δρόμος

Ψάχνω να βρω ένα χωριό
Δυο όνειρα δρόμο
Μακριά από δω
Ένα χωριό με χιόνι
Που κανένας μοναχός του
Δεν κρυώνει



Πικρή γιορτή

(Tango - Πρωτότυπος τίτλος: FUMANDO ESPERO - Μουσική: J. Viladomat & Felix Garzó - Στίχοι: Juan V. Masanas - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.youtube.com/watch?v=ExfBApB-LJ0&feature=related)


Κουστούμι εσύ φοράς, πικρή γιορτή
Είναι το δέρμα χλωμό χαρτί και κρύα φυλακή
Είναι το τέρμα και πίσω δε γυρίζει η σιωπή
Είναι τα μάτια, του κόσμου σου τα μάτια,
Του κόσμου μου κομμάτια που μάζευες εσύ

Λουλούδια εσύ φοράς, πικρή στιγμή
Και δεν σκεπάζει με χώμα ούτε κλείνει τούτη η γη
Δε σκοτεινιάζει ακόμα, δεν κυλάει ούτε στιγμή
Αφού κι ο χρόνος σταμάτησε κι ο πόνος,
Της μοίρας μου ο δρόμος, ζητάει αναβολή




Αντίο φίλοι

(Tango - Πρωτότυπος τίτλος: ADIOS MUCHACHOS - Μουσική: J. C. Sanders - Στίχοι: C. F. Vendani - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.youtube.com/watch?v=jLsuzBuakog


Αντίο φίλοι, συντροφιά αγαπημένη
Δεν περιμένει αυτή η σελίδα
Να γράφει τέλος στο βιβλίο μου την είδα
Μακριά με παίρνει με το μαύρο της στυλό

Αντίο φίλοι και εσύ αγαπημένη
Πού ήσουν κρυμμένη ούτε που είδα
Έχτιζα μέσα μου τα δάχτυλα του Μίδα
Πέταγα χρόνια σε παλάτι αδειανό

Τα φύσηξα και όλα
Σβηστήκαν τα κεράκια
Δεν ήξερα όμως τότε
Να ευχηθώ σωστά
Χωρίς αγαπημένη
Να με κοιτάει στα μάτια
Κλειστά είναι τα δώρα
Και άδεια τα κουτιά

Πώς να ’ναι η φωνή σου
Τι λέξεις θα μιλούσες
Ποια θα ’κανες με μένα
Του έρωτα παιδιά
Πώς θα ’ταν η ζωή μου
Τα βράδια αν ζητούσες
Μαζί να κοιμηθούμε
Μπροστά απ’ τη φωτιά

Αντίο όλοι, εσείς της μοίρας μου συμπαίκτες
Του χρόνου κλέφτες που εδώ τελειώνει
Ό,τι πια μένει όταν ο θάνατος ζυγώνει
Είναι δυο λόγια ειλικρινά σα ρωτηθώ

Αντίο φίλοι, συντροφιά αγαπημένη
Δεν περιμένει αυτή η σελίδα
Να γράφει τέλος στο βιβλίο μου την είδα
Μακριά με παίρνει με το μαύρο της στυλό



Ο μαύρος λύκος

(Tango - Πρωτότυπος τίτλος: POR UNA CABEZA - Μουσική & Στίχοι: Carlos Gardel and Alfredo Le Pera - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.youtube.com/watch?v=SHpmYbGnWmE&feature=related)


Μες τη μαύρη γούνα και καρδιά φουρτούνα
Δόντια πληγωμένα μ’ έρωτα βαθιά
Στο βουνό γυρίζω, τ’ άνθη όλα μυρίζω
Κοκκινοσκουφίτσα ψάχνω και (μια) αγκαλιά

Έχω ένα καλάθι, μ’ όλα σου τα λάθη
Της αγάπης ψέμα, κρύο κολατσιό
Το θυμό μου λύνω, στην υγειά σου (πάλι) πίνω
Να ’σαι ευτυχισμένη, με τον κυνηγό

Περνάνε τα χρόνια
Με λάθος κολόνια
Φιλιά χαρτζιλίκι
Ή σχέσεις στο νοίκι
Κι αυτό το χειμώνα

Με κόκκινο σκούφο
Του έρωτα ρούχο
Στα δόντια και πάω
Κάθε που πονάω
Κι άλλη κυνηγώ

Μες τη μαύρη πόλη, κουρασμένοι όλοι
Ξεκινούν να πιούν σε δάσος μαγικό
Βάζω την προβιά μου, μαύρη κι η καρδιά μου
Κοκκινοσκουφίτσες πάλι κυνηγώ

Κόκκινο φουστάνι, της καρδιάς μου πλάνη
Νιώθω να σου μοιάζει, την κερνάω ποτό
Έρωτα καλάθι, πρόσκαιρο με πάθη
Που σαν ξημερώνει μένει αδειανό

Περνάνε τα χρόνια
Με λάθος κολόνια
Φιλιά χαρτζιλίκι
Ή σχέσεις στο νοίκι
Κι αυτό το χειμώνα

Με κόκκινο σκούφο
Του έρωτα ρούχο
Στα δόντια και πάω
Κάθε που πονάω
Κι άλλη κυνηγώ



Εξομολόγηση

(Electrotango - Πρωτότυπος τίτλος: MI CONFESION - Μουσική / Στίχοι: Gotan Project feat. Koxmoz - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.youtube.com/watch?v=mUL7mYetOss&feature=related)


Οι λέξεις πετάν
Εδώ είναι «ο κόσμος» εκεί “el mundo”
Buenos Aires κι Αθήνα
Εσύ κι εγώ
Και λίγο φιλμ για ντοκουμέντο

Ερωτευμένος
Κι αποκομμένος στο παρελθόν

Νύχτες μου σκλάβες
Σ ένα πακέτο
Που το αρχίζω με ουίσκι σκέτο
Ό,τι με πίνει το κατεβάζω
Vodka, tequila και amaretto
Πίνω και θέλω να ταξιδέψω
Buenos Aires για να χορέψω
Νύχτες μου σκλάβες σε μέρες πόρνες
Αν δε σε δω, πόσο ν’ αντέξω
Δεν ξέρω αν θ’ αντέξω (X2)

Αν ψάξω θα βρω
Διαμάντια κι ουράνιο
Μα όχι εσένα, απ’ όλα πιο σπάνιο
Χρυσάφι απ’ τον ήλιο πιο χρυσαφένιο
Φιλί που σκοτώνει, υδροκυάνιο
Το χρόνο σβήνω κι άλλο ανάβω
Μέσα στις στάχτες μου για μέρες σκάβω
Να βρω το σώμα σου στο tango
Μόνο μια νύχτα κι ίσως (τώρα) προλάβω
Ναι - κι ίσως τώρα προλάβω
Όχι - Μην αρνηθείς
Δε θα τ’ αντέξω (X2)
Θα στο πω

Έχεις ένα γέλιο σα μικρή παραφωνία
Στης Αργεντινής τη μουσική μελαγχολία
Νότες στο bandoneon μ’ έκανες ν’ αλλάξω
Κι ένα φως μες τη καρδιά με ρυθμό ν’ ανάψω
Ξέρεις το θυμάμαι σα να ήταν (μόλις) χθες
Διασταύρωσαν την άνοιξη όλες οι εποχές
Μου ’ρθε να σ’ αρπάξω να γυρίσουμε μαζί
Σε μία παραλία στο πιο έρημο νησί
Πίσω στην Ελλάδα μ’ ένα τρόπο
Ή κι εδώ, συ κι εγώ
Μια ζωή σ’ άλλο τόπο
Ή έστω πώς χτυπούνε οι καρδιές να θυμάσαι
Κι εσύ μες στο αίμα να ’σαι
Δωσ’ μου πάλι τ’ άπειρο στου χρόνου τις σπηλιές
Τις μουσικές που κλείσαμε μέσα στις αγκαλιές
Την κορυφή του κόσμου σου ν’ ανέβω
Κι όλα τα σύννεφα εγώ να τα μαζεύω

Με διαφορά κάποιων ωρών
Ζούμε λοιπόν
-ναι-
Οι δυο μας άλλο παρόν
Με διαφορά κάποιων ωρών
Ζούμε λοιπόν
«Όμως εγώ», λες «δε θα τ’ αντέξω»
Οι δυο μας σ’ άλλο παρόν

Με διαφορά κάποιων ωρών
Ζούμε λοιπόν
-ναι-
Οι δυο μας άλλο παρόν
Με διαφορά κάποιων ωρών
Ζούμε λοιπόν
«Όμως εγώ», λες «δε θα τ’ αντέξω»
Οι δυο μας σ’ άλλο παρόν

Κι έτσι πίνω για ν’ αντέξω κι άλλη μια μέρα
Δε θα τ’ αντέξω
Θα στο πω




Στην Κ

(Electrotango - Πρωτότυπος τίτλος: EL MAREO - Μουσική / Στίχοι: Bajofondo feat. GustavoCerati - Δείγμα μουσικής εκτέλεσης [με δεξί κλικ & Open a new tab]: http://www.youtube.com/watch?v=t1e4ymOWmho )


Ο ήλιος προβάλλει
Κι η μέρα εκβάλλει
Στο δέλτα του χρόνου με εσένα και φως
Ο πόθος ξαπλώνει
Στο ίδιο σεντόνι
Στην άκρη του κόσμου εσύ είσαι ο βυθός

Τα φιλιά σου τα μαζεύουν
Σε λιβάδια αγκαλιές που χορεύουν
Το κορμί σου ταξιδεύουν
Τα κύματα απαλά

Η νύχτα μας φέρνει
Δροσιά τυλιγμένη
Σε μαύρο μαντήλι μ’ αστέρια πλεχτό
Στα ξύλα γερμένη
Η φωτιά ανασαίνει
Αέρα στα χείλη με λέξεις ζεστό

Τα φιλιά σου τα μαζεύουν
Σε λιβάδια αγκαλιές που χορεύουν
Το κορμί σου ταξιδεύουν
Τα κύματα απαλά

Οι πόλεις θ’ αφήσουν
Τα φώτα να σβήσουν
Οι δρόμοι τους είπαν πως είσαι εδώ
Ο χρόνος τεντώνει
Χορδές και απλώνει
Τ’ απέραντο σύμπαν στον έρωτα αυτό

Τα φιλιά σου τα μαζεύουν
Σε λιβάδια αγκαλιές που χορεύουν
Το κορμί σου ταξιδεύουν
Τα κύματα απαλά


[Αρχείο συλλογών: http://toomoonrecords.blogspot.com/2008_07_01_archive.html]

Δεν υπάρχουν σχόλια: