Κάνε ταμείο (συλλογή)

[Δείγμα συλλογής στίχων με θέμα τον απολογισμό ζωής.
Στίχοι: TooMoon]


Αντρικό νανούρισμα

Βγήκε ο λαγός λαγούλης
Να ψωνίσει στο παζάρι
Ξέρω, ξέρεις, ξέρουμ’ όλοι
Τι θα πάρει

Πιο ψηλός και πιο σπουδαίος
Άντρας της χρονιάς με δόσεις
Κρίνω, κρίνεις, κρίνουμ’ όλοι
Επιδόσεις

Πιο κουτή και πιο μοιραία
Πιο μεγάλα τα βυζιά της
Θέλω, θέλεις, θέλουμ’ όλοι
Τα παιδιά της

Με πλακάκι τουαλέτας
Νυφικά που θα πληρώσεις
Δίνω, δίνεις, δίνουμ’ όλοι
Δεξιώσεις

Τώρα μπαίνεις στο παζάρι
Με ουρά κοντή θα ζήσεις
Παίρνω, παίρνεις, παίρνουμ’ όλοι
Απορρίψεις

Δωρεάν υπερωρίες
«ξαναδιόρθωσέ το πάλι!»
Σκύβω, σκύβεις, σκύβουμ’ όλοι
Το κεφάλι

Internet, tv και μπάλα
Πού καιρός για ποιον αγώνα
Μπαίνω, μπαίνεις, μπαίνουμ’ όλοι
Σε κρυψώνα

Σπίτι, μηχανή, γραφείο
Και μια μέρα τα παιδιά μας
Χάνω, χάνεις, χάνουμ’ όλοι
Τα κλειδιά μας

Νανουρίζομαι με στίχους
Και τα νιάτα μου θυμάμαι
Ξέρω, ξέρεις, ξέρουμ’ όλοι
Δεν κοιμάμαι



Τα ρούχα

Τα τσιγάρα κι οι νύχτες
Ο καφές με τις φίλες
Το μοδάτο παλτό μου
Και το ίδιο ποτό

Όλα ρούχα πλυμμένα
Νεαρής ηλικίας
Ώσπου έκανα εσένα
Τον πρώτο μου γιό

Με τις πρώτες ρυτίδες
Προσοχή στις θερμίδες
Μες τον ήλιο με δείκτες
Και σεμνά παρεό

Κι άλλα ρούχα από πάνω
Μητρικής ευτυχίας
Ώσπου zapping να κάνω
Σε γάμο βουβό

Το τσιγάρο κομμένο
Τις γιορτές περιμένω
Με μια μάλλινη ρόμπα
Και τσαγάκι ζεστό

Κάτι ρούχα στιμμένα
Τρυφερής απραξίας
Ώσπου να ρθει το βλέμμα
Μικρών εγγονιών




Κάτω από τα χρόνια

Κάτω από τα χρόνια
Μέσα στα παλιά
Πίσω από ένα αστέρι
Τρέχουν τα παιδιά
Όμως ένα χέρι…
Μαύρο
Σκιάχτρο
Πολεμάει να φέρει
Κάτω
Τ’ άστρο

Χάθηκε τ’ αστέρι
Έπιασε βροχή
Βάλτωσαν τα μέρη
Που ‘παιζα παιδί
Νύχτωσε στο σπίτι
Στάσου μια στιγμή
Κάτω από τα χρόνια
Έχω ένα κερί

Άπλυτα σεντόνια
Ρούχα μου παλιά
Άλλαξαν τα μέρη
Φύγαν τα παιδιά
Άδειο καλοκαίρι…
Μόνος
Πόνος
Η ζωή προσφέρει
Χρόνο
Κι όμως…

Έχτισαν οι πλάτες
Κάμαρα σκυφτή
Ξέφτισε η ελπίδα
Από μια κλωστή
Όσο και να τρέξεις
Τ’ άστρο θα κρυφτεί
Μαύρο ήταν το χέρι
Μαύρο το κερί



Γιάννη πού να ζεις

Γιάννη
Πού να ζεις
Σκέψη μες τη θλίψη της στιγμής
Γιάννη
Δεν μπορώ
Έλα, έχω κάτι να σου πω

Πάω σαν καράβι στ’ ανοιχτά
Έχω μια βαρκούλα στην καρδιά
Και φυσά

Γιάννη
Πώς μπορείς
Πάντα μίλαγες τοις μετρητοίς
Γιάννη
Όπως ζω
Δόσεις από φίλους κι «αγαπώ»

Βγάζω πάλι βόλτα το σκυλί
Βάζω για ασφάλεια κλειδί
Στη φυλακή

Γιάννη
Τι θα πεις
Άπειρα τα λάθη της ζωής
Γιάννη
Σ’ απαντώ
Μέτρο της ζωής μου είμαι εγώ

Έχω ό,τι έχει αποκτηθεί
Θέλω ό,τι είχα ονειρευτεί
Σαν παιδί



Με μια γραβάτα

Με μια γραβάτα
Όσα σπούδασα φοράω
Εξετάσεις και στη βάση αμοιβές
Στο μείον πάντα

Σε μία κάρτα
Ίσα-ίσα που χωράω
Τ’ όνομά μου κι όσες άντεξα δουλειές
Για μια βδομάδα

Στην ίδια τσάντα
Τη ζωή μου κουβαλάω
Φτηνό σακάκι και πανάκριβος καφές
Χωρίς λιακάδα

Ως τα τριάντα
Για όσα θα ’κανα μιλάω
Κι όμως δουλεύω σε φτηνές παραγωγές
Με λάθος μπάντα

[ρεφρέν]
Μια σοκολάτα
Στο συρτάρι μου φυλάω
Σε φιλάω και πιστεύω όταν λες
Θα ’ρθουν άλλες εποχές


[Αρχείο συλλογών: http://toomoonrecords.blogspot.com/2008_07_01_archive.html]